1. 3. 2018

svátek Dó a splněný sen mámy?

 Když se mi před téměř pěti lety narodil Vilík, začala jsem se zajímat o montessori a právě pro věk 0-3r jsem vždy četla o důležitosti připraveného prostředí a důrazu na praktický život. 
Ono je fajn, že dítě umí ve dvou letech počítat do sta i pozpátku, ale když si po sobě nedokáže utřít rozlité pití, je to podle mě trošku problém. I když to s opravdu velkou pravděpodobností v dospělosti zvládnou všichni, jde o to jak a s jakou chutí. Znám spoustu lidí ve svém okolí kteří nemají absolutní smysl pro pořádek a kdoví, zda to nepramení z dětství, bůhví.  
Každopádně se snažím u Dó o větší důraz na ten opravdu praktický život. U Vilíka jsem to moc neřešila a teď vidím přesně to, o čem jsem četla - co děti dělají do tří let rády, budou rády dělat i po tom. 
Vilík rád věšel prádlo, utíral fleky na podlaze, skládal ponožky do dvojic, umýval nádobí a spoustu jiného.  Naopak co mu nešlo, na to se vykašlal a odmítal dělat znova a já místo toho,  abych to s ním pilovala, tak jsem to dělala za něj. CHYBA!  
(nepleťte si to s tím ho do něčeho nutit, to bych nedělala )

Takže má teď téměř pět, odmítá strouhat, zametat na malou lopatkou nebo jezdit na kole. Prostě nechce a já můžu jen doufat že ho to brzo přejde. 

Trošku jsem odběhla, ale jedno je důležité, máme doma konečně vysněný uklízecí vozíček! :)))
Přála jsem si ho pro děti už před lety ale pořád byly jiné priority ale teď je konečně doma. 
Je to typ Vileda delux od fy. Klein. V balení byly i samolepky s nápisy Vileda ale nechci aby si děti nějak silněji podprahově pamatovaly značky, takže jsem je nenalepila.

vozíček koupíte ZDE

Původně jsem ho nahrazovala jednoduchým plastovým boxem ve kterém byla hadra a houbička. Smetáček a lopatka byly na háčku  na skříňce, dostupné kdykoli.  
Vozíček má oproti tomuto řešení jednu velkou výhodu - mop a kyblík! .. no a hlavně je všechno hezky na jednom místě takže se to vše netrousí po celém bytě.

Výhodu úklidových věcí pro děti vidím v tom, že se nemusí spoléhat na mámu aby jim podala to nebo ono a prostě jdou na své osvědčené místo kde dosáhnou a ví, že tam najdou svou hadřičku, smetáček aj. I dvouleté dítě v pohodě zvládne vylít pití, dojít pro hadru, utřít flek a mokrou hadru dát na radiátor.

Dó dostala vozíček k pondělnímu svátku a okamžitě začali s Vilíkem kooperovat kde co uklidí a vytřou. První hodinu tedy Dó nepustila vozík z ruky a táhla se s ním i na nočník, pro případ že by si Vilík chtěl půjčit jen hadru na prach. Pak ji to přešlo a zjistila že když bude on zametat a ona po něm vytírat, jsou silná dvojka! Takže večer nám plaval celý byt a já za nimi lítala s hadrou a utírala největší kaluže ve chvíli kdy Dó zapomněla hadr vyždímat v kyblíku :) :)

Dnes ráno se dětem povedlo vysypat talíř s drobky po snídani a Dó vzala smetáček a lopatku a s lehkostí mistra zametla drobky a zamířila s nimi do koše, juchůů! Ani slovem jsem ji nemusela na nic upozornit! 
(a hlavně ji pozoroval Vilík a zjistil že to zametání nemusí být zase tak marné a věřím že svůj  zametací blok překoná a brzo bude zametat taky, to by bylo fajn :) 

  

Součástí vozíčku je kyblík se ždímacím košíkem, mop, velký smeták, malý smetáček, lopatka.  Dodala jsem hadru, houbičku a kartáček na drhnutí.
V zadní části je ještě prostor na odložení dalších propriet plus dva háky na jiné příslušenství. 
Přemýšlím že jim na vozíček dám malé lahvičky s nějakým neškodným čističem, uvidíme. 


Kolečka po jednom dni a to zametám několikrát denně - uff. 





šťastná obdarovaná :)


Vilík večer usínal a šeptal mi do ucha: maminko, doufám že se probudím, bude duben, moje narozeniny a já dostanu stejný úklidový vozíček, jen modrý! :))) 


1 komentář:

  1. Vypadá to skvěle. Už nějakou dobu pro syna sháním zmenšené verze věcí na úklid, takže o tomhle určitě zapřemýšlím :)

    OdpovědětVymazat