20. 1. 2019

VELKÁ KNIHA MLADÉHO TECHNIKA


Tuto knížku už máme doma nějakou chvíli, jen jsem nevěděla, jestli ji vůbec doporučit. Je pro starší děti a mám občas pocit, že děti mých čtenářů jsou o dost menší. 
Když jsem ale za poslední měsíc chytla knihu asi po desáté do ruky a hledala tam něco, co zajímá našeho pětileťáka a já na to nedovedu odpovědět, tak sem rozhodně patří! :)


Kniha je perfektně tématicky rozdělená, takže hledání je snadné a není ani potřeba rejstřík.
Vilíka aktuálně fascinují jaderné elektrárny, takže dočetli jsme se co a jak hned a bez hledání na internetu nebo návštěvy Dukovan (kde se tak jako tak chystáme! :).  
Obrázky z postupného stavění Eiffelovky jsou fascinující pro Vilíka, který ji miluje snad od tří let, kdy dostal první zmenšeninu.


Témata jako cesta na Měsíc, nadzvuková rychlost, jak se staví mrakodrap nebo jak fungují elektromobily - tohle zajímá snad každého opravdu zvídavého kluka. 
Text teď při čtení ještě hodně upravuji, aby pochopil, o čem je vlastně řeč. Kniha je opravdu pro 11+ , jak se píše .. dokud neupravíte text při čtení nebo nemáte doma malého koumáka :))


----

Když jsem teď knihu popadla na focení, po otevření jsem objevila lístek, který jsem si psala hned, jak kniha došla:
 - vyzkoušet pokusy ze strany 248, 250, 39, 61, 92, 99
(potřebujeme: trubičku, potravinářské barvivo, PET lahev, magnety, citron a drátek)

Jdu pro citron a jdeme dělat pokusy! :))







Žádné komentáře:

Okomentovat