23. 5. 2016

ze života malé Dó - 5m


 Malá Dó už není tak malá .. pomalu se blíží konec pátého měsíce a čím dál tím víc pozoruju jak se začíná sama zabavovat a trávit čas s hračkou v ruce, žvatlat si pro nás nesmyslná slovíčka a gestikulovat jako správná Keliška :) :)

Od 4m se otáčí z břicha na záda i naopak a teď navíc začala pérovat na kolenou a nebo se dokonce opírá o ruce a špičky nohou a dělá ,,most". Pro mě naprosto nepochopitelné tak brzo, Vilík se snad po sedmém měsíci teprve začal velmi lenivě otáčet. 

Většinu dne stráví buď na koberci v pokojíku kde pozoruje bráchu co zrovna vyvádí, nebo si hraje se svými hračkami. Ten brácha je ale přecijen lákavější, dělá pro ni tolik zajímavých blbinek :)
Pokud není na zemi, tak se nosí... často...tak že mě bolí ruce.. pořád. Stále se to i tak snažím užívat protože až bude větší, bude mi na nějaké nošení a tulení kašlat a budu ráda vzpomínat na to jak mě bolely ruce z toho že chtěla být pořád se mnou, hryzat mi dvěma zoubkama kliční kost a slintat mi do kafe.


Tohle jsou prozatím její nej hračky. Pokud je nejhůř, plyšová kočka od babičky vždycky zabere. A pokud ne, tak větrák na wc ano .. vždyť to tak parádně hučí že nemá čas ječet :)

Přejít na vlastní seznam blogů




4 komentáře:

  1. Moc děkuju za inspiraci, malá se narodila v půlce prosince, tak se mi vaše tipy moc hodí. Obecně na tomhle blogu čerpám ráda inspiraci, takže jsem nadšená, že nacházím i věci přímo pro náš věk :) Nejsem úplně stoprocentní "montessori matka", spíš jsem takový eklektik různých metod a stylů, ale tady se vždy dobře inspiruju. Mám ještě hloupý dotaz... existuje nějaký klíč, podle kterého už v takhle malém věku uskupovat hračky do aktivit? Lze třeba podle stejné barvy, případně podle materiálu? Děkuju za nakopnutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem to samé, takže jedu podle instinktu, nějak nejedu podle plánu .. prostě sleduju dítě :)
      Ta žlutá byla souhra náhod a tak jsem to dala do společného košíku a malou to evidentne zaujalo tak proste priste zkusim zase, jen jinou barvu :)

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověď :) Mně zatím vznikl košík s dřevěnými hračkami, jeden máme s knížkami z různých materiálů a jeden je s hračkami, které mají v sobě rolničku, "pískátko" apod.. Zatím jedu spíš podle funkce, barva mě nenapadla, ale určitě zkusím příště :)

      Vymazat
  2. Páni, to už je Dorotce pět měsíců! To není možné, vždyť se před pár dny narodila! :-D
    Ta naběračka na med je nejlepší, u nás taky v tomhle věku frčela nejvíc! :-))

    OdpovědětVymazat