20. 5. 2016

hokus .. první domácí ,,pokus"

Pokus o pokus který nedopadl tak jak jsem předpokládala .. tedy alespoň podle obrázku z knížky ( cha cha, naivní Vafle ) .. ale i tak měl Vilík radost a ani nedutal co se bude dít :)


půl sklenice jsme naplnili octem a přidali barvivo  


potom Vilík vhodil lžičku jedlé sody a .. 


bublalo ve vlnách nahoru a dolu a nahoru .. 



a za minutu prásk a po bublinkách ani vidu ani slechu! .. kde se stala chyba?  nebo jsem jen čekala víc podle obrázku z knížky viz dole?? netuším :) :)



2 komentáře:

  1. Hm, vídám toto spíš ve formě "sopek" v písku nebo sněhu, kdy se naplní celá petlahev a díky tomu úzkému hrdlu (a naplnění až k němu) to vybuble nahoru. (https://cz.pinterest.com/pin/13792342585170107/, https://cz.pinterest.com/pin/13792342583724689/) Nicméně, když za pomoci sody a octu čistím odpad umyvadla, dělá to pěkné bubliny :-) ale tam postupuju tak, že nejdřív nasypu sodu (několik sáčků!) a pak liju ocet. Tipla bych, že to chce víc sody pro větší a delší zábavu.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě víc sody! Jinak u mytí dřezu rády asistují i moje dětičky, protože i malý chemik ve mě si užívá to bublání, natož moje děcka. A co teprve soda obohacená kyslíkem, ta má grády. A já už nekupuji pidi pytlíčky sody, ale mám doma 5 kg sody bikarbonáty od Tierra Verde a ono se to postupně spotřebovává (hlavně na úklid a na praní prádla).

    OdpovědětVymazat