15. 5. 2016

pískovnička nejen pro smirková písmena

Na Feedu jsem narazila na tyto tácky což byla jasná volba. Chystala jsem se právě vyrábět smirkové písmena a k nim logicky potřebuju i pískovničku takže tácky hned mířily do košíku.

V montessori pedagogice se využívají pro zlepšení manuální zručnosti a koordinaci ruka - oko a taky hlavně pro zlepšení tahu  - lepší přípravu pro výuku psaní.

Tácky jsou ve čtyřech barvách o velikosti 32 x 23,5 x 1,5cm. 
Někdo k tomuto účelu používá obyčejný plech na pečení, ale mě tahle varianta rozhodně příjde krásnější a nebudu muset řešit že plech na kterém je upečená buchta teď Vilík potřebuje na jeho bagrování mouky nebo kreslení koleček.

koupeno ZDE



K táckům jsem přikoupila jedno víko, ale samozřejmě jich lze koupit víc. Já tácky jednoduše stohuju na sebe aby nezabraly moc místa a víčko dám nahoru, aby se do vrchního tácu neprášilo, když bychom nějakou dobu nepoužívali.
---
Při rozbalení balíčku Vilíka jako první napadlo třídění barev. Hned po rozložení táců začal snášet předměty stejné barvy :)


Pak jsem ale do jednoho tácku nasypala hrubou mouku.. a už to jelo.








Nedílnou součástí práce je vysavač .. ale to ticho hodinu soutředěné práce za těch 5min vysávání stojí :)
( z koberce se vysává líp, tam se ta mouka tak neroznosí jako z podlahy nebo stolu )


Do tácků je taky super psát a kreslit třeba špejlí, válet v ní balónek s výstupky nebo něčím podobným co v mouce tvoří reliéf, fantazii se meze nekladou.
---

A mé DIY smirkové písmena. .. o tom zase příště :)


1 komentář:

  1. jéé tácky se mi líbí... kluci milujou hry s moukou nakonec se budou hodit na třídění a jiné věci i pro prcka! díky za inspiraci. A Dó vypadá, že už by to pomalu taky zkusila :-)

    OdpovědětVymazat