15. 5. 2016

smirková písmena - DIY



Sliby se mají plnit .. a tady máte návod na výrobu smirkových písmen doma :)

Tak tedy co vše potřebujete a kde to seženete? 

 
- tabulky na písmena - truhlářství Nožka:  1ks - 14,-

- barvy na natření tabulek  - prodávají téměř každé větší výtvarné potřeby ( cca 40,-/ks )
barva Artiste - odstín Lush Pink a Electric blue  

- lak na přelakování natřených tabulek  - Dupli Color spray  - bezbarvý
téměř každý hobbymarket ( cca 150,- )

- lepidlo  ( pokud se smirkové písmena z podkladu odlepují )
( používám Loccite 406 - cca 450,- .. lze použít asi jakékoli sekundové lepidlo, ale tohle je osvědčená klasika ) 

- smirková písmena 
 kámen úrazu všech doma vytvářených smirkových písmen, já vím :) :) 
Přemluvila jsem majitelku z ČMP aby mi prodala samotnou samolepící smirkovou abecedu, takže pokud o ni stojíte, napište přímo paní Evě. Jen vás všechny prosím .. napište ji jen pokud máte opravdu zájem a zásiku vyzvednete. Nechci aby zanevřela na to že nebude prodávat něco, co nemá v eshopu běžně v nabídce.  
Kupovala jsem velkou tiskací abecedu a malou psací ( 250,-  + 350,- ) 


Samotná výroba je naprosto jednoduchá : 
- barvou natřete tabulku a necháte uschnout
- 2x přestříkáte bezbarvým lakem a necháte uschnout
- nalepíte smirkové písmeno a v případě odlepování přilepíte sekundovým lepidlem



Tak suma sumárum .. kolik se ušetří na dvou abecedách?
Original české stojí  1750,-  + 1750,-   tj. 3500,-  za 2x42 písmen : 41,60 za písmeno

     moje verze : 
 -  1176,- za tabulky
-  600,- za písmena
- 300,-  za barvy a lak
2076,-  .. cca 24,70 za písmeno

ušetřeno 1426,- pokud nepočítám poštovné

Kdo namítne že i 2076,- je fakt moc tak máte pravdu. Jenže je tu jedno velké ALE : prostě to nemusíte kupovat najednou! :D 
.. pokud koupíte jen jednu smirkovou abecedu za 250,- .. přikoupíte pár tabulek pro začátek a pixli každé barvy, máte malou investici a základ doma - -pak stačí postupně podle potřeby dokupovat.

10 komentářů:

  1. Dobry den poslala bys te mi prosim mejlik na pani Evu? A kde se to musi vyzvedavat? Je mozne zaslat i postou? Dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, odkaz je v článku, hned pod prispevkem :) .. ja si to nechala poslat poštou

      Vymazat
  2. Jé, zrovna dnes jsem se pustila do výroby naší domácí verze... Podkladové karty ze silné lepenky (pár korun... 20 - 30 cca), normovaná písmena jsem dnes upravovala v grafickém editoru (normované písmo Alodyx na netu zdarma ke stažení), samolepící velurová tapety (na omak velice příjemná) z Hornbachu asi za 150,- (a ještě mi zbyde). Barevným nátěrem se pro naše účely zatěžovat nebudu... tak teď už je stříhat a lepit:-). Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepenka mi nenapadla, iba farebný tvrdší papier - prípadne ešte zalaminovaný. Akurát na vystrihovanie písmen by som nemala asi nervy a čas :D

      Vymazat
    2. Dobrý den, paní Jano, je příliš odvážné poprosit vás o vaše upravené písmo? Děkuji Martina

      Vymazat
  3. Dobry den, velmi krasne ste to spracovali :) a vysledok je podla mna este lepsi ako original ;) Mna by zaujimalo, aku hrubku ma ten smirglovy papier, ktory ste pouzili. Dakujem za odpoved! Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bohužel nevím, kazdopadne myslim ze to bude jeden z tech nejjemnejsich

      Vymazat
  4. Děkuji za zveřejnění návodu a inspiraci. Mohla byste prozradit důvody, které vedly k vyrobení velkých tiskacích a malých psacích? Vyráběla byste dnes stejnou kombinaci? Děkuji. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. velké tiskací jsou na nápisech a syn se je naučil jako první. Malé psací jsem dala že to se píše častěji, velké psací je jen na začátku věty. Nakonec jsme k psacímu ale nedošli, syna to vůůůbec nezajima, zustal u tiskaciho, může si pismenka čist v knize.

      Vymazat
  5. Dobrý den, díky moc za návod, vše už mám nachystané, ALE- je nutný bezbarvý lak? V Hobby marketu mi řekli, ze na pretreni akrylových barev není třeba? Prý už v sobě mají lak a jsou omyvatelné(?) A také - natírala jste destičky z obou stran? Diky:-) Gabi

    OdpovědětVymazat