3. 2. 2018

Devatero pohádek - Karel Čapek


Naprostá klasika mezi klasiky konečně u nás v knihovně!
Nejsme doma na obvyklé pohádky, děti znají maximálně Červenou karkulku, O víle Amálce a O dvanácti měsíčkách díky tomu, že mají pohádky v mluvené podobě na CD. Chtěla jsem pro děti nějakou knížku s pohádkami které jsou milé a zároveň správně potrhlé .. no snad se to povedlo právě výběrem známé knihy Devatero pohádek.


Děti se hádají kterou budeme zrovna číst. Vilík chce pohádku policejní, pošťáckou a loupežnickou. Dó chce zase psí, kočičí a doktorskou (ve které je černokněžník Magiáš!)
--
Obrázků v knize je poměrně málo, takže nic pro ty, kteří musí do knihy při předčítání pořád koukat a nedokáží ještě poslouchat delší text. Naopak pro ty, kdo se učí číst je ideál. Mírně větší písmo než obvykle, takže děti ve druhé třídě by už myslím hezky zvládli číst sami.

Upřímně si ale myslím, že je kniha největším potěšením pro dospělé. Ta hra se slovy kterou je kniha protkána je něco fantastického a já si tak užívám každou pohádku o to víc, když ji dětem čtu.
Vilík se naučil spoustu nových slovních obratů a třeba díky knize ví, co je to listovní tajemství :))

Některé pohádky byly zfilmovány nebo namluveny pro rozhlas, takže pokud tento klenot nemáte doma a váháte nad koupí, můžete dětem pustit jednu  nebo dvě pohádky jako mluvené slovo přes Youtube (např. ZDE nebo ZDE) a pak uvidíte, zda zaujme.


Kniha poprvé vyšla v roce 1932 a když jsem projela Google, našla jsem nespočet starších vydání - je vidět že to je nestárnoucí klasika a jsem ráda že se Albatros rozhodl opět knihu vydat ( koupíte přímo na jejich stránkách - ZDE).


PS: kolik máte doma knih od Karla Čapka?
Já koukala do knihovny a u nás žalostně málo, budu se muset podívat po dalších a sbírku trošku rozšířit :)


1 komentář:

  1. Já mám knížky kdesi v přepravce. Nebudu konkretizovat umístění, protože bych se musel stydět :-D Jsou to knížky z dob, kdy jsme byli se ségrou malí. Karla Čapka si nevybavuju, ale myslím, že tam ve tmě spí Pepíkův pejsek s kočičkou.

    OdpovědětVymazat