18. 8. 2017

téma: PAVOUCI


Vílík našel na zahradě u babičky jednoho moc zajimaveho pavouka a tak jsme si povídali a povídali, až vzniklo nové téma, které teď u nás vládne téměř měsíc. Ne vše mám bohužel zdokumentováno, ale třeba časem doplním. 
Téma jsem se snažila rozšířit i o hady, ale pavouci ho převálcovali a nakonec jsme si stejně povídali jen o nich.




PAVOUCI!

- nejsou hmyz, ale patří do skupiny pavoukovců, kam patří také štíři a roztoči
- mají osm nohou a nikdy nemají křídla,.. a nemají kosti!
-  ulomí-li se pavoukovi noha, vyroste mu nová
- pavouk vylučuje tekutinu, která na vzduchu tuhne - z ní si tká sítě
- živí se hmyzem, červy, větší pavouci i myškami nebo ptáčky
- pavouk oběť nejprve ochromí jedovatým sekretem, pak si ji uschová v pavučinovém zámotku, rozloží ji trávící šťávou a tekutý obsah vysaje
- pokud je pavučina poškozená, pavouk ji sní, stráví vlákno a vyrobí novou
- pavoukovi trvá utkání sítě asi hodinu








V jednom z eshopů jsem pořídila malé konfety ve tvaru pavoučků. Dó je přesýpala snad hodinu, .. neskutečné soustředění.


 Vilík se mezitím pustil do nápadu nakreslit pavoučkovi síť a na něj nalepit pavoučky.  Dó se přidala ale každý zvolil jiný postup. Ona pavoučky po jednom namáčela do lepidla a lepila na papír, Vilík natřel celou pavučinu lepidlem a pokládál na ni pavouky.




Během lepení jsme si povídali o vývoji pavouků. Nakreslila  jsem 4 stádia vývoje, zalaminovala a nalepila na dřevěnou destičku. Nejsem žádný kreslíř a i tak mi to celé trvalo vyrobit asi 10min a efekt pro děti velký, je to odolné a dětem to vydrží klidně až do školy.


V ptákovinách jsem koupila i tuto síť .. teď je provizorně na okně, ale až vyčerpáme téma pavouků, přesuneme ji do pokoje, kde budeme věšet různé výtvory.



špejle - provázek = pavučina! 




Žádné komentáře:

Okomentovat