22. 8. 2017

stovková tabulka - DIY za 20,-

STOVKOVÁ TABULKA

předem upozorňuji že ORIGINAL stovková tabulka je bez čísel - jsou to prázdná pole!


Stovková tabulka je obvykle prázdná deska s dřevěnými čísly 1-100. Je to tradiční montessori pomůcka pro rozpoznávání čísel a  jejich posloupnosti (na strany i do sloupců).
Dítě může číslice první roztřídit na deset hromádek a ty skládat postupně. Pokud už si je jisté jak postupovat, může se na tabulku vrhnout se všemi čísly najednou.

Stovkovou tabulku předkládáme teprve tehdy, pokud má dítě za sebou červenomodré tyče, vřeténka a smirkové číslice, popř. i Sequinovy tabulky. Pokud dítě nemá tyto kroky před sebou, předpokládám, že nebude v číslicích vidět množství, ale pouze symbol. V tom případě čekám, že nepříjde ten wow efekt, kdy dítě doskládá a dostane se číslu 100.

K tabulce je většinou přikládána vzorová tabulka s předtištěnými čísly.


Použila jsem kus staršího prostěradla. Odměřila jsem si podle velikosti koleček s čísly že potřebuji cca 70x70cm látky na 10x10 polí po sedmi centimetrech.
Nemám šicí stroj, tak jsem použila zažehlovací proužek, který stojí pár korun a prodává se v každé galanterii. Spoj vypadá z druhé strany nic moc, ale drží a plátno vypadá obstojně i z přední strany a hlavně drží. Proužek po zažehlení do spoje vydrží i vyprání, běžně tak ,,šiju" i ubrusy na stůl nebo záclony. 


Na samotné číslice jsem použila kolečka koupené na bazaru za dvacku. Použít jdou stejným způsobem i víčka od přesnidávek, větší plastová víčka od čerstvého mléka v plastu, v menším měřítku i víčka od PET lahví. Viděla jsem už i ze skleněných dekoračních pecek ale na těch většinou číslo nejde tak dobře vidět.


Vilíkovi jsem čísla napsala rovnou na látku a vím, že to je oficiálně špatně. Ale já si to holt dělám po svém. Až budu vědět, že si je jistý a pochopí systém posloupnosti pořádně, vyrobím stejné plátno, jen bez čísel. Je to otázka dvaceti minut.






2 komentáře:

  1. Prosím vás,koľko má syn rokov? Ako to zvláda?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, syn bude mit 4,5 a zvlada priradit pokud to ma srovnane po desitkach. Pokud bych mu dala vsechny cisla najednou, je ztracen.

      Vymazat