14. 11. 2018

Evropa, náš domov - Jan Cílek, Renáta Fučíková


Hledání evropské duše ve skalách, mezi stromy i lidmi

---

Asi jsem málo intelektuální.. nebo to nechápu.
Všichni jsou nadšení z knih pana Cílka. Nadšeně obdivují, vychvalují, doporučují .. a já nic. Já tu knížku nechápu :)) .. ale opravdu jsem ji pochopit chtěla, proto jsem tu knihu potřebovala mít doma, proniknout do ,,tajemství Cílka".

Když jsem koukala, kolik lidí po bazarech shání jeho starší knihy (proč probůh chce tolik lidí knihu Střední Brdy?? )
Nejsem žádný extra turista (i když skautka tělem i duší celé mládí) a i kdybych nějakou oblast sebevíc milovala, asi si o ní nejsem schopna číst, jak jsem zjistila až teď.
Marně jsem se pokoušela začíst, marně jsem několik večerů hledala nějaké pojítko o tom, co by mě bralo. Nic.

Podle popisu je kniha na relativně zajímavé téma .. historie Evropy, vznik, vývoj, změny, zajímavosti .. asi je chyba ve mě, že se nějak nedokážu chytit.
Dávám si tím sama sobě zpětnou vazbu, víc cestovat po Evropě!

*

Tak když je to novinka, tak jsem ji alespoň nafotila, ať vidíte ty jak jinak než skvostné ilustrace od Renáty Fučíkové, to je nádhera jako vždy.

---
Čtete Cílka, milujete ho? Napište mi prosím pod fcb příspěvek o této knize proč ano nebo ne, děkuji! :)








1 komentář:

  1. Myslím, že některé věci a myšlenky nepotřebujeme chápat, ale cítit... a pokud nám to nejde, tak respektovat, že jiným to jde... já díky knihám pana Cílka (a jemu podobných) začala jinak přemýšlet nad krajinou kolem sebe a jinak ji vnímat, pomohly mi utřídit si ty pocity, které jsem už před více než dvaceti lety měla, a pomohly mi v mém hledání toho, co mohu pro krajinu a přírodu okolo nás udělat...

    OdpovědětVymazat