30. 10. 2018

Příběhy obrazů a soch - náhrada Knihy o výtvarném umění pro děti?


Teď to podle fotky vypadá, že propaguji dvě knihy najednou ale opak je pravdou :(

 Báječná Kniha o výtvarném umění pro děti, je totiž téměř nesehnatelná. Já sama ji sháněla dost dlouho a už ztrácela naději. Vyšla v roce 2006 a bazary i antikvariáty zejí prázdnotou. Podařilo se mi ji naštěstí sehnat, měla jsem pocit že jsem ulovila Svatý grál.

Byla jsem proto v mírném šoku z novinky od Albatrosu - Příběhy obrazů & soch. Když dorazila domů, potvrdilo se mi, v co jsem tajně doufala. Nové, lepší, české vydání na stejném principu - seznámit děti s výtvarným uměním pomocí nejznámějších uměleckých děl. 

Kniha z roku 2006 od Rosie Dickins popisuje 24 obrazů, tato novinka od Štěpánky Sekaninové a Jakuba Cenkla popisuje 14 obrazů a 15 soch. 

Starší verze (pokud to tak lze nazvat) je esteticky čistější, novější verze je divočejší a baví mé děti mnohem víc - barevnější, poutavější, psána víc pro menší děti. 

U každého díla je něco o jeho vzniku, o samotném autorovi a vše je navíc doplněno pojmy z oblasti umění (co je to freska, street art, kubismus, terakota,..). 

Koukněte na fotky dole, každou jsem raději nadepsala, ať víte, ze které fotky jsou.

---------------------------------------------------------------
+ konečně něco takového někdo vydal!
+ poutavé zpracování i pro menší děti
+ slušná cena! 
+ české vydání

- chybí reálné fotky uvedených děl, jsou to jen kresby (i když velmi podobné)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

I přes to větší mínus jsem z knihy nadšená, syn (5,5r) také. Tříleťačku to vůbec nebaví, nevadí, doroste. 
Když jsem tak knihu v ruce pořád držela, měla jsem pocit že hřbet vypadá, jako by kniha zapadala do nějaké série, podle štítku.

Teď hledám odkaz na knihu a ono opravdu, vyšly Příběhy staveb!  (ty musíme mít taky!)



No a teď se pokochejte fotkami a srovnávejte :)

*

Příběhy obrazů & soch

Kniha o výtvarném umění pro děti

Příběhy obrazů & soch

Příběhy obrazů & soch

Příběhy obrazů & soch

Kniha o výtvarném umění pro děti

Příběhy obrazů & soch


Příběhy obrazů & soch

Žádné komentáře:

Okomentovat