26. 4. 2018

Malované dějiny Evropy


Jedna myšlenka, šest ilustrátorů, osm kapitol, 80 příběhů a výročí Roku evropského kulturního dědictví 2018.

Malované dějiny Evropy - Vít Haškovec, Ondřej Muller

Jednotlivé díly knihy protínají historii Evropy od pravěku po současnost. 
Postupně se v kapitolách  děti (nebo spíš školáci?) seznámí s dějinami pravěku, doby bronzové, středověku, novověku až do 20. století a současného dění v Evropě - poslední kapitolou je Evropská unie. 

Celá kniha je určena spíš pro starší čtenáře, než je ten můj pětiletý. Každopádně i jeho zaujala, ale příliš rychlý sled historických událostí najednou by mu spíš udělal guláš v hlavě, tak jsme knihu odložili na později. 

Kniha je občas proložena ,,vtipnými" komentáři, ale jsem asi příliš úzkostná, abych v tomhle věku dětem četla věty typu ,,to je pokrok, ty troubo!"  .. je mi jasné, že by další týdny nepoužíval žádné jiné souvětí a přeskakovat tyto poznámky pokaždé budu asi až do doby, než si knihu bude moct přečíst sám. 

Ilustrace kapitol velmi povedené, jen jednu jsem přeskočila (10 stran), protože mi přišla moc ,,tahající oči", jestli tenhle termín vůbec můžu použít při posuzování knihy.  

I tak je kniha zajímavá a doporučila bych ji pro školáky, možná spíš až druhého stupně.





Knihu vydalo nakladatelství Albatros:



Žádné komentáře:

Okomentovat