5. 11. 2017

připravené prostředí - wc

Připravené prostředí patří k základům montessori - prostor, kde si děti poradí, obslouží se samy, nepotřebují neustále pomoc dospěláka. 
Začala jsem tedy připravovat sérii příspěvků na téma připravené prostředí a začínám rovnou tou nejmenší místností :)


Základem je, aby se dítě vůbec na wc vyšplhalo. 
U nás pomohl stupínek, který neklouže a drží pevně na své místě i když děti dělají vylomeniny (koupeno ZDE).  Obě děti v pohodě chytnou a stupínek přesunou k vypínači díky madlům na bocích - to  je hlavní co bych si ohlídala při nákupu stupínku spolu s protiskluzem, který už je snad samozřejmostí. 


Malá Dó se odnaučila plenkám díky samolepkám. Prostě jsem ji nalákala na to chodit na záchod s tím, že tam něco hezkého uvidí - a ono to klaplo. Od 20m chodí rovnou na wc a ne na nočník, tam jen v krajních případech. Bonusem je, že se naučila všechny písmenka (i když ne v úplně správné podobě, pravda .. ale líbí se ji moc :) :)   (písmenka jsou odsud - KLIK )


Prkýnko dáváme na háček hned vedle wc - volila jsem takový háček, který je samodržící, takže ho můžu kdykoli přesunout  nebo úplně odstranit. Stejně jsme to udělali s držákem na toaletní papír. Nyní je blízko a nízko a jak budou děti růst, můžeme to přizpůsobovat. Kupovala jsem je rok dva zpět tuším na Bonami, ale určitě budou i jinde.
--
Ad prkénko .. toto růžové se přiznám, koupila jsem trošku špatně na náš typ wc - je pro plošší prkénka a doma máme bohužel moc oblé (to by člověk nevěřil co musí občas řešit :D ) - takže jsem tohle postupně přesunula k babičce, u které drží pořádně a u nás zatím vede prkýnko z Ikea, které zase nesedí u babičky.  Každopádně tohle růžové koupíte tady - KLIK a to Ikea tady - KLIK. 
Rozhodně bych nepodceňovala to jak redukce na sedátku drží - když dítě samo z wc skáče dolů na zem, mnohdy se špatné prkénko zřítí na zem společně s dětmi a zbytečně je bouchne do lýtek - to taky dokáže odradit snahu se na místo činu vrátit :)


vypínač a toaletní papír:
Využila jsem samolepek navíc a jednu nalepila na vypínač se světlem (mladší zbytečně mačkala oba vypínače a zapínala tak zbytečně ventilaci) a tak Dó ví, které tlačítko zmáčknout.
Abych zabránila rozmotání celé role papíru, naznačila jsem další samolepkou navíc hranici pokud mají papír motat a utrhnout - funguje spolehlivě u mladší, starší na to trošku kašle :D


Nejsem moc zastáncem knih na wc (co se týče dětí,.... u dospělých to občas beru jako jedinnou šanci si něco v klidu přečíst :) :)  .. takže jsem nepořizovala žádné ,,nočníkové knihy" .. každopádně je jich dost, pokud by jste přeci jen chtěli pořídit, tak: 



  



Žádné komentáře:

Okomentovat