26. 10. 2016

jak přežít podzim ..

Miluju podzim. Ten venku. 
Doma je to krapet jinak. Děcka soplí, máma soplí, táta už je taky nalomený. Chjo.
Téměř rok nebyl nikdo nemocný a pak se všichni složíme jako domeček z karet :(

Nešlo jinak a nasadila jsem klasiku .. homeopatika, tymiánový sirup a klid. 
Sobě navíc očistnou březovou kůru od Weledy, se kterou mám dobrou zkušenost už z minulé zimy (tuhle) a když už, vzala jsem si i masážní olej (tenhle), abych nebyla přes zimu šupinatá jako ryba a tělo bylo vyživeno nejen zevnitř.

Do postele si vlezu s kultovní knížkou Učit se žít s dětmi (tady)  od Rebeky Wildové, od které mám i knihu Svoboda a hranice, láska a respekt. A to je jedna z těch knih, které když čtete pořád a pořád, zjišťujete stále kolik chyb ve výchově děláte a tak se je snažíte postupně napravovat. A že je co :(
-
Až nebudeme nonstop přilepení ke kapesníku, vydlabeme dýni a naladíme byt do pozimní atmosféry, aby bylo líp.



tymiánový sirup na vlhký kašel: 
 - 250ml vody dám vařit s 200g cukru a chvíli probublávat
- vsypu sáček sušeného tymiánu (15g), zamíchám a vypnu
- zakryju a nechám vychladnout
- přecedím přes plátýnko nebo hustý cedník do skleničky

-hotovo-

Při pokojové teplotě by měl vydržet cca 2 měsíce. 
Já ho dávám do lednice a tak mi většinou ztuhne ( viz fotka pod textem ).
Několikrát denně lžičku dětem, několikrát denně lžíci dospělému.


Když je Vilík nemocný, ráda nasazuji k léčení i eukalypt, leč teď se trošku bojím když je doma malá, tam je potřeba s oleji do aromalampy opatrně.


3 komentáře:

  1. Děkuji za tip na sirup. Na suchý kašel se mi dobře osvědčil sirup z cibule, ale s tím vlhkým bojujeme. Vyzkouším tohle :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super! A cukr je jedno, jaký??? A tolik množství?? :-) Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krystal. A ano, tolik .. musi se to pořádně zahustit :)

      Vymazat